close
搬到民生西路上,until now剛好第二週了

[2012.May 6]
在地生活第一天:這是一個值得記錄的日子!

定案
入住
搬遷
安居
新生活,為了第二人生
It is a new life for the new leaf of life.

美好的是,平凡相依
美好的是,車水馬龍
美好的是,熱情依舊
美好的是,離群索居

平靜,在寧夏的日子
那時節,正值入夏
那心境,正需要安寧

簡單
純粹
規律
放心
新想法,為了一種信仰
There are too many thoughts for a belief.

依賴著,愛我的人
憑藉
寄託
仰望
然後就,住了下來
停止,尋尋覓覓的腳步
中斷,反反覆覆的感官
結束,起起伏伏的狀態

All for you, my God,
the Lord of the world
the father of me
I love
I think
I wish, and
I pray.

To you, someone I love and someone who love me...

.........................

... The World As I See It ...
 (By Jason Mraz、Rick Nowels)

The world as I see it, is a remarkable place
A beautiful house in a forest, of stars in outer space.
From a birds eye view, I can see it has a well-rounded personality
From a birds eye view, I can see we are family.
我眼裡的世界,是個了不起的地方
是外太空中星際間,座落在森林裡那美麗的洋房
從鳥瞰的視野裡,我能看見它豐富完全的個性
從鳥瞰的視野裡,我能看見我們都是密切相依

It’s not hard for me to love you
Hard for me to love you
No it’s not a difficult thing.
It’s not hard for me to love you
Hard for me to love you
Because you are the world to me.
對我而言,要愛上你很容易
愛上你並不容易?
不,那絕不是一件困難的事情
對我而言,要愛上你很容易
愛上你並不容易?
因為你就是我的全世界

Yeah the world as I see it, is a remarkable place
Every man makes a difference, and every mother’s child is a saint
From a birds eye view I can see, we are spiraling down in gravity
From a birds eye view I can see, you are just like me.
是的。我眼裡的世界,是個了不起的地方
每個人都能有所貢獻,而每個孩子都是個天使
在我的鳥瞰視野裡,我們不斷盤旋下降,順著地心引力
在我的鳥瞰視野裡,你和我沒有任何排斥或相異

It’s not hard for me to love you
Hard for me to love you
No it’s not a difficult thing.
It’s not hard for me to love you
Oh I really love you, unconditionally.
對我而言,要愛上你很容易
愛上你並不容易?
不,那絕不是一件困難的事情
對我而言,要愛上你很容易
噢!我是如此愛你,毫不保留地

No it’s not hard for me to love you
Hard for me to love you
No it’s not a difficult thing.
It’s not hard for me to love you,
Oh I really love you
Love’s around the world to me.
對我而言,要愛上你很容易
愛上你並不容易?
不,那絕不是一件困難的事情
對我而言,要愛上你很容易
噢!我是如此愛你
世界在我眼裡,是如此充滿著愛

You are the mountain, you are the rock
You are the cord and you’re the spark
You are the eagle, you are the lark
You are the world and you’re remarkable
You’re the ocean eating the shore
You are the calm inside the storm
You’re every emotion, you can endure
You are the world, the world is yours.
你是那座山、你是那塊岩石
你是那份羈絆,也是那道痕跡
你是那隻鷹、你是那尾雲雀
你就是全世界,而你就是如此了不得
你是那片海洋,吞噬了水岸
你是暴風雨中,那一片寧靜安祥
你代表任何情緒,你歷久不衰
你就是全世界,而世界也是屬於你的

Yeah the world as I see it, is a remarkable place
是的。我眼裡的世界,是個了不起的地方

.........................

Why do I always have insomnia,
when I lie on my own bed home?

Why do I always get more inspiration,
when I turn off my laptop?

Why do I always figure out something,
when I stop thinking of it?

Why do I always care about someone,
when I just decide to let go?

Why do I always feel uncomfortable,
when I have to take control?

Why do I always want to give up,
when people discourage me so?

Why are there always so many WHYs,
when things are about to settle?

But in any event, I will not give up,
as this world has never given up anything.





arrow
arrow
    全站熱搜

    JELPH Po-Han Lee 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()