close
遲早 我不會再有任何感覺
Sooner or later, I'll feel nothing more.

遲早 我會重新打開心房
Sooner or later, I can open up my mind again.

遲早 我想我會接到你的來電
Sooner or later, I think I'll get your call.

有那麼一天 我們會在某處 再相見...
One day, we'll get each other via anywhere.

-------------------------------------------------

日子一天一天過 什麼特別 沒有什麼
我在台北的街頭 看見 好多好多
和你一樣的臉孔 卻沒有一樣的笑容
不是悲觀 沒有情緒化 更沒有難過
只是有時候 會忽然以為 那天 你剛走

Dear Friend,

沒有人 會知道我在說你 因為我沒提過
看起來沒什麼 實際上也沒什麼 但我會聽見 有一天
不會太遠 近近的 你就會在身邊 你的聲音 你的臉

Testing about living with a noneasygoing family
I think you know how weird here I am feeling
Maybe there you are already to let go something
OK with everything just like whenever you did
The long term flight must get your nerves much
How come you have not written any to me
You better remember what you ever promised

Please tell me how is your new leaf turning
A friend so emotional has some words to say
The days passing and nothing really interesting
Reality running after me is driving me crazy
I do not agree with what my worries telling me
Cuz' I just wanna be easy before the hell thing
Kicking out the chaos probably can make me happy

Knocking down all the oddity is important to me
As you know I am never a that determined boy
Nevertheless you also know that I need to change
Ever and never say giving up again and again

-------------------------------------------------

沒有什麼好說 卻還是想說些什麼
我想 也許有一天 我會主動寫信給你

問問你最近好嗎 假期如何 一切如何
但 應該不是最近 我不想太早寫信
不想讓你覺得 我仍然感到離情依依

只是一個過客 途中 路過我的生命
二十幾個年頭中的 某段時節 相遇

應該 沒那麼重要 應該 很快會忘記
就像 四年前關於他的回憶 也不太清晰

但我還是會 主動寫信關心你
因為 還是有話想說 想得知你的消息

也許 就算只有短短的幾句
我猜 還是會很開心吧...就像 每次我收到他的回信...

-------------------------------------------------

白月光
作詞:李焯雄 作曲:松本俊明 編曲:Terence Teo

白月光 心裡某個地方 那麼亮 卻那麼冰涼
每個人 都有一段悲傷 想隱藏 卻欲蓋彌彰

白月光 照天涯的兩端 在心上 卻不在身旁
擦不乾 你當時的淚光 路太長 追不回原諒

你是我 不能言說的傷 想遺忘 又忍不住回想
像流亡 一路跌跌撞撞 你的綑綁 無法釋放

白月光 照天涯的兩端 越圓滿 越覺得孤單
擦不乾 回憶裡的淚光 路太長 怎麼補償

白月光 心裡某個地方 那麼亮 卻那麼冰涼
每個人 都有一段悲傷 想隱藏 卻在生長

-------------------------------------------------

很憂傷 充滿詩意的感歎
你說過 你也會留一首詩給我
不會很長 但會真切動人

後來 只剩下 一封信 一餐飯 一個擁抱 一段記憶

白月光 淡淡的 卻能照亮 地球的兩端
很奇妙的是 我瞥見的 是你眼裡的

幸好 我們都還在地球上
距離不太遠的 一個在北 一個在南

欣賞著 同一片天空 同一個海洋 同一顆星光
靜謐地時間 沖不散 這麼多靈光乍現的巧合

這樣想 就沒那麼感傷 真的 我一點也不感傷...






arrow
arrow
    全站熱搜

    JELPH Po-Han Lee 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()