close
我得起床 了 在三個小時之後
那個時候 我 得去趕車 坐城市快捷回台北
不是形單影隻 而 是和將近四十個人
這個週末 我哪裡也不能去 哪裡也得去
原本的計 畫 完全被打亂了 拿人手軟

華語營才到了 第 三天 我已經疲軟了
每天晚 上 都不知道 可以去哪裡
流了一整天的 汗 但是 沒有衣服換
總是 在 學府路上 自己一個人遊來盪去

這兩天 有了玩樂的行程 第一天去博物館
第二天 去鹿港 只有看玻璃的 我給高評價
有 關 地震的 民俗的 廟宇 去過四次了
遊覽車 上 有點無聊 雖然還是被拱著唱歌
唱完 我仍很低 調 低調到 我覺得自己很無聊
似乎 記得我的人 多 真的跟我講話的人 少

為了一件 事 情感覺到非常非常地憤怒
認識的一兩個人 萬分嚴重的種族 歧 視
那種 人 竟然能當小隊輔 余先生肯定是瞎了
膽敢在我面前 道我隊員是非 說他們很噁心
那她肯定是 瘋了 惹到我 她會是什麼下場

白人的屁股也是髒的 體 味也是臭的
全世界 多數的國際戰爭 都是由白人引發的
他們生活過得較好 浪 費地球的資源超過一半
但是
我們不必卑微 屈膝 貼身 巴結 或 奉承 誇張

亞洲 那麼大一塊 不是只有日本人是人
不必 搶著用不成句的日本字 對他們陪笑臉
不爽的時候 還是可以說說 不 爽 為什麼不

泰國 越南 都是很美的地方
來自那邊的人們 長相清秀 心地善良
英語 講得比日本人好
華語 講的比南韓人棒
妳們有什麼資格 狗 眼看人低 也不看看你自己
一口爛牙 說著破爛的洋涇濱英文
成天巴著白人不放 要妳吃大便 你要不要 吃啊

除了 這件令我耿耿於懷 不開心的事情之外
最近的我 很 毛躁 事情繁雜變數多 傷腦筋
但我很 愛 我的義工 隊員 還有幾個隊輔
要是少了他們 我會後悔 今年參加華語營 幸好
我們很和樂 氣氛很融洽 獨立且互信

讓三個以德文為母語的新朋友 稱讚道
他們在台灣 目前為止 聽到 德文講最好的人
是我
至於
很多人 誇我英文說得好聽 沒有口音
說得流利 常常喜歡找我當他們的 翻譯
我很榮幸 也很高興 過了一個夏天 不退反進

最近 還學了很多泰語 日語 義大利文 很好玩
很多機會可以練習 很不錯
複習了一點點的波蘭文 法文 但新學的不多
因為 法國人跟波蘭人 都 很想學中文
所以 反而是 我要一直教他們講中文或台語

閩南話 大家都很喜歡 幾乎每個人都想學幾句
呷飽沒 是 最常聽見的招呼話 我很得意
因為 全團最會講台語的人 應該是我們家嘍囉

很酷 我很喜歡跟他們出去 因為他們很大方
好脾氣 凡事好商量 感覺很輕鬆 像 朋友

大致上來說 截至目前為止
今年的華語營 我的評價 大概只有剛好及格
但是 缺失還很多 接下來 大家還要更加努力
否則 兩個禮拜過去 會發現
心中某個角落的空虛 這樣 會很可惜...

-------

I used to be someone with a little bit racial
discrimination, but after having many asian friends,
I felt that, they are undoubtedly cute and respectable,
so now, I really hate people who is just like I was,
it would make me very very angry and uncomfortable.

Go die, discriminationists!!!
I'm so fed up with you.

-------

※ We Are The World ※
Written:Michael Jackson/Lionel Richie

There comes a time when we hear a certain call.
When the world must come together as one.
There are people dying
And it's time to lend a hand to life.
The greatest gift of all.
We can't go on pretending day by day.
That someone somewhere will soon make a change.
We are all a part of God's great big family.
And the truth you know love is all we need.

We are the world. We are the children.
We are the ones, who make a brighter day,
So let's start giving.
There's a choice we’re making.
We're saving our own lives.
It's true we'll make a better day just you and me.

Oh! Send them your heart,
So they'll know that someone cares.
And their lives will be stronger and free.
As God had shown us by turning storns to bread.
So we all must lend a helping hand.

When you're down and out,
There seems no hope at all.
But if you just believe
There’s no way we can fall.
Let us realize that a change can only come
When we stand together as one.








arrow
arrow
    全站熱搜

    JELPH Po-Han Lee 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()