close
As a straight,
I’m burdened to do fucking. Imagine
A man is never free of having a baby.
It’s not easy to be me.

As an insider,
I’m asked to hate everything. Imagine
A man lives forever in the same country.
It’s not easy to be me.

As a white,
I’m expected to give sympathy. Imagine
A man tries so hard to learn nothing.
It’s not easy to be me.

You never look at me
As I don’t deserve it
It’s fine; I can handle it.

You never look for me
Like I never exist
It’s fine; I think I can handle it.

But the truth has been told
I become really grumpy.
I guess, I need some attention.

But the fact has been found
I don’t want you to hear me.
That’s cool, so that I can stay angry.

I don’t even know why I write
Especially about this.
If it ain’t important
I wouldn’t even think of it.

I don’t need to tell why, I think.
People just take it as another story
A story being sarcastic.

Maybe even a good one
If it’s full of irony.

XXX

Anyway, 最近實在沒有時間好好組織一篇網誌,所以就想隨手記下一些小事
#全球衛生讀書會
#Foucault #biopolitics
#Deleuze #assemblage
#discourse_analysis

我又在假裝我有用hashtag的功能了,哈!

XXX

身邊的人好像不是很喜歡張惠妹那首新歌《偷故事的人》
老實說,我也沒被它感動到,可能旋律還是太艾怡良了

不過它的歌詞倒是讓我心有戚戚焉,可能是因為最近在寫研究方法
一直在思考什麼「研究者位置」、反身性和代言政治的問題
所以特別敏感…

下面這幾句,真是聽得我渾身發毛:

「  於是偷走令自己大笑的故事
   於是偷走令自己傷心的故事
   而我總任性的,對別人驕傲的說著
   口沫橫飛,生動的,像我們一起走過的

   於是拼揍了別人傷心的故事
   於是黏貼了別人快樂的故事
   而我總練習著,如何驕傲的說著
   同時不再情緒化的,為偷竊行為負責

   為我的無理道歉,我道歉,我道歉
   為我的虛榮道歉,我道歉,我道歉
   像每個寓言說的,貪婪是有代價的

   我擁有超過我能承載的
   我道歉,我道歉,我不該偷故事的   」






arrow
arrow
    全站熱搜

    JELPH Po-Han Lee 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()