close
士別三日 一日三秋
我和你 像是多年不見
見面時 沒有擁抱
寒暄時 相視而笑
差一點 用光所有話題
才聊到 去年的九月
原來 早已全部遺失

風塵僕僕 飢腸轆轆
一樣是 在凌晨的晚餐
代點了 記憶中的
複習了 不再熟悉
還以為 會有一些尷尬
假裝是 遠行剛回來
原來 也沒那麼在乎

↙↙↙

煙火 (by郭采潔)

凝望 本來是 繾綣
怎麼淪落成 無言
誰關了窗 窒息了我的 感覺

你的手心 貼著臉
內心 卻不再重疊
情歌比情人還懂我的 眼淚

La La La La La La La La La
當 煙火 往上飛
看不見 聽不見
你的愛 是像火花的落葉

La La La La La La La La La
當 煙火 往下墜
愛熄滅 夢熄滅
剩回憶 不肯暗一點

真愛 彷彿地平線
總是美得 好遙遠
走著走著 孤獨著迴盪 耳邊

↖↖↖

牽車時 你哼起這首歌
道別時 你也哼著這首歌
前陣子 你也一直哼著它
啦~個不停 我知道你喜歡
它的旋律 Amber的吟唱
我不喜歡 它的歌詞
好像 暗示著會離別
但煙火好美 如何移轉目光
結果 它就這樣暫留在腦海
三天了 依然揮散不去
然後反覆地聽 聽不出道理

謝謝你 下車前的那番話
風呼嘯而過 聲音卻很清晰
很感動 卻只能會心一笑
因為 這一切仍舊無法確定
但 也終於不再困惑了

↙↙↙

哼情歌 (by 徐佳瑩)

再無關緊要的場合都會想起這首歌
是因為 你曾經哼唱著
再平淡無奇的眼神都會想起你呢
是因為 我曾被凝望著

我只好夜夜哼情歌
是因為他擁著你了
不想往事因為你們背影而毫無氣色了
是不是還愛著你呢
所以我心還在跳動著
還有什麼捨不得 也只能哼情歌

也只能哼情歌

↖↖↖

I’d been taken by your eyes.
I’d been surprised at your voice.
I’d been haunted by your soul.
I’d been yours,
Not myself anymore.

I’d been stuck by your steps,
I’d been addicted to your kiss,
I’d been amazed by your love.
I’d been yours,
Not myself anymore.

You are the man, who had my all.
You are the man, who changed me so.
You are the man, who made me warm.
You are the man, who ever said love me,
But ain’t now for sure.

You were the man, who took me all.
You were the man, who turned me so.
You were the man, who let me go.
You are the man, who ever said love me,
But ain’t now no more.

Although,
I’ve been torn by your words.
I’ve been lost in your world.
I’ve been choked by your thoughts.



arrow
arrow
    全站熱搜

    JELPH Po-Han Lee 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()