close
感恩節是每年11月的第四個星期四
對台灣來說 是昨天
對老美來說 是今天
不論如何 我沒有要特地介紹它的意思
只是想借這個抬頭 寫一篇網誌而已...

----------------------------------------------------------

Thank You
Lyrics:D.Armstrong&P.Herman Music:D.Armstrong&P.Herman

My tea's gone cold,I'm wondering why I got out of bed at all
the morning rain clouds up my window and I can't see at all
And even if I could it'd all be grey, but your picture on my wall
it reminds me that it's not so bad
it's not so bad

I drank too much last night, got bills to pay
my head just feels in pain
I missed the bus and there'll be hell today
I'm late for work again
and even if I'm there, they'll all imply that I might not last the day
and then you call me and it's not so bad
it's not so bad and

I want to thank you for giving me the best day of my life
Oh just to be with you is having the best day of my life

Push the door,I'm home at last and I'm soaking through and through
then you handed me a towel and all I see is you
and even if my house falls down now, I wouldn't have a clue
because you're near me and

I want to thank you for giving me the best day of my life
Oh just to be with you is having the best day of my life

----------------------------------------------------------

其實心裡還是有點緊張

不管他們怎麼說

明明知道一切很easy

Of course I know I just have to be like a good kid,

But I still don't know any about what I'll be faced with.

最近聽感傷的歌會sentimental

尤其是Bon Jov的Make A Memory

常常沒事就上Youtube去看這首歌的MV

劇情很老套 但聲音很滄桑

有一些朋友很好很貼心

願意陪我嘻嘻鬧鬧的到最後

剩一個週末可以做自己

其實並不會覺得很無奈

反而還覺得有一點慶幸

當然我很高興 多虧了上帝

祂的巧妙安排讓我有些問題

不置可否的殘缺成了我的保護傘

有好有壞 但我仍然很幸運

家裡 也是有些喜事

但事實上是建構在悲哀之上

有些特權 要落魄的人才有

這是M型社會的特色

大富之人向大貧之人致敬

感謝我們沉到社會底層

供他們糟蹋和瞧不起

於是才能突顯出他們的了不起

為了回饋右邊頂端的犧牲

於是設計了社會主義 福利國思想

這樣很好 我仍然很感激

讓人足以忘了自己很慘的背景

樂極之後 總是生悲

遭毀約的我 沒有立場 沒有主見

我沒有辦法 也不知如何啟口

沒想到真有一語成讖的事情

要我怎麼原諒他們或解決難題

我不會 只好再度交給上帝

我想 祂老人家應該會有好辦法

既然如此 那就先謝過祂了

於是附了Dido的Thank You的歌詞

於是訂了Thanksgiving作為標題

因為還是要心存善念 才有善報

不小心又是儒教的思想跑出來

前天才看到報紙 原來

咱們家的Jesus Chris早年是在印度求經

雖然被教會給反駁了 但還是很有趣

反正不論如何 主之所欲 常在我心囉

Thanks giving, thx for giving me everything.

Some may suffering, some may sweet,

I know as long as I can bear tha dream,

Then, Thou won't be selfish and even feeding me.


arrow
arrow
    全站熱搜

    JELPH Po-Han Lee 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()